Aandacht voor hoogsensitiviteit in wetenschappelijk onderzoek

Pluess M, Belsky J. Vantage sensitivity: individual differences in response to positive experiences. Psychol Bull. 2013 Jul;139(4):901-16. doi: 10.1037/a0030196. Epub 2012 Oct 1. PMID: 23025924.

Blij met de aandacht voor hoogsensitiviteit in wetenschappelijk onderzoek.
Pluess & Belsky (2013) laten zien dat hoogsensitieve kinderen (individual A) meer profiteren van een positieve interventie, zoals anti-pestprogramma’s of faalangstreductietraining, dan kinderen die niet hoogsensitief zijn (individual B). Vantage sensitivity.

In de praktijk zie ik dat hoogsensitieve kinderen snel opbloeien als er gerichte aandacht voor ze is; ze uitleg en inzicht krijgen in hun hoogsensitieve eigenschap; erkenning krijgen van de leerkracht en mogen meedenken over eventuele aanpassingen.

De blik van een kind dat zich ineens begrepen voelt.. prachtig 🍀

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *